Pagina's

zondag 27 december 2015

Stoere meid

Mijn prinsesje kan een echte diva zijn, maar ze kan al evengoed een stoere meid zijn. Dus naast de glitter- en meisjesdingen, vind je in mijn stoffenkast ook regelmatig eens wat stoerders. Zoals dit vossenstofje bijvoorbeeld...



Ik kocht deze stof met de idee er een trui van te maken. Alleen, er kwam altijd wel wat tussen: het kleedje voor de schoolfoto, de foto voor onze kerstkaart, haar kerstkleedje en dat van mij, een heleboel warme truien voor mezelf,... Maar vandaag had ik een vrij moment en de stof trok opnieuw mijn aandacht. En zo werd ze eindelijk verwerkt. 

Het patroontje werd er eentje uit LMV: de Leonora Sweater. Al van in het begin vond ik dit een prachtige trui, en ook al was het maar 1 huisje (niveau 1), toch liet ik mij tegenhouden door de split op de zijkant. Onterecht want de trui zat in een wip in elkaar zonder struikelmomenten. En dat allemaal tijdens het middagdutje van prinses. 

Net op tijd klaar voor haar speeldate. Ik had nog tijd genoeg om vlug een foto te maken, voor hij al direct ingezegend werd.


De split in de zijkant ga ik nog een beetje verstevigen maar voor de rest is hij echt geslaagd



De eerste keer een raglan-trui: een stoere stof met een elegant patroontje. Een topcombinatie voor mijn prinses en haar fonkelende blauwe oogjes...

Patroon: LMV Leonora sweater
Stof: Poppy 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten