Pagina's

zondag 13 december 2015

Het eerste kerstcadeautje

Naaien... Wat een plezier. En stof kopen: nog veel leuker. Het ene stofje wordt dan al wat sneller verwerkt dan het andere, maar telkens opnieuw heb ik het probleem dat ik veel teveel stof overhoud om weg te smijten. En toch zijn ze te klein om er direct iets mee te kunnen doen. Dus wat doe je daar dan mee met die restjes? Tot voor kort werden die steevast in een restjesbak geworpen. Ooit zullen ze wel van dienst zijn, dacht ik dan. En eindelijk is het zover: de restjes werden gebruikt (voor een klein deeltje dan toch...).

Prinsesje zit namelijk al in het instapklasje, en die wordt trouwens veel te snel groot, maar dat is een heel ander verhaal. Zoals zoveel scholen heeft zij een klaspop: Jules. Ik ben al een tijdje lid van een groepje op Facebook waar je patroontjes kan vinden voor Jules en ik waagde er mij ook eens aan. Het is namelijk tijd voor een kerstcadeautje. 3 restjes werden uit de hoop gehaald en 2 daarvan zijn nu volledig op! Jeeej! Het werden een sweater, shortje en als uitdaging een hemdje. Kijk vooral even mee: 



Zo een gepruts maar wat ben ik blij met het resultaat. Hopelijk zijn de juf en Jules dat ook. Als ik nog eens tijd teveel heb, werk ik nog wat verder aan Jules zijn kleerkast, maar voorlopig ga ik het toch even houden bij wat ik ken: kleren voor mezelf en prinses... En misschien nog wel een kerstcadeautje voor iemand ;-)


2 opmerkingen: