Pagina's

maandag 13 april 2015

Paasjurkje

Nu de paasfeestjes achter de rug zijn, mag ik eindelijk prinsesjes jurkje tonen. Hoezo? Een jurkje voor prinses? Jaja, sinds kort wil ze terug jurkjes aan, dus ik ben weer in actie geschoten voor haar. Pasen kwam eraan, er werd gerommeld in de stoffenkast en vond... het stofje voor haar kerstjurkje. Toen had ik helemaal de energie niet om nog een kleedje te maken dat ze toch niet zou willen dragen, en het stofje had niet echt een kerstgevoel, dus werd het een paasjurkje.

Maar welk patroon? Ik was die kleedjes met die rimpelrokjes even moe, dus ging ik op zoek naar iets anders. Al snel vond ik mijn ding in de laatste LMV: de Jil-jurk. Een A-lijntje en toch niet té gewoon. Ideaal!

Zoals steeds was de uitleg van LMV zoals het hoort: heel duidelijk en de foto's ondersteunen waar nodig, of je doet het aan de hand van de foto's alleen (maar let dan wel op dat je geen stappen overslaat. Ik spreek uit ervaring). Voor ik het wist had ik een afgewerkt kleedje in mijn handen en was het even spannend: zou ze het willen aandoen?

En ja hoor. Ze zag er mij mee afkomen en werd onmiddellijk enthousiast en eenmaal aan begon ze te dansen en te draaien dat ik er er gewoon even de camera bij moest nemen. Geen ideale omstandigheden dus maar volop spontaniteit:



Draai, draai, draai!
 





Zoals steeds een blinde rits, alleen moet ik er echt eens aan leren denken om het patroon te laten doorlopen...
 



Wat kan ik hier goed mee dansen :-D
 

 
 
 
even in de lens kijken, kan je nog volgen mama?
 
 
Achteraf gezien ben ik blij dat dit stofje geen kerstkleedje werd. Het heeft echt een warm paasgevoel. Het patroontje is dan weer heel zomers. De halsuitsnijding vond ik zelfs een beetje te laag voor die hele kleintjes. Hun bodytje is dan zichtbaar en dat vind ik persoonlijk niet zo mooi, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.
 
 
En voor 1 keer heb ik beslist om het kleedje op maat te maken, en niet op groei. Ze zal er wel rap uit gegroeid zijn dan, maar het is ook eens leuk om haar op feestjes te zien in een kleedje dat past, en waar ze dus niet in zwemt. Soms moet je keuzes maken, maar als ik naar mijn stoffenkast kijk, weet ik dat ze deze zomer geen kleedjes tekort zal komen :-)
 
Stofje: Stoffen van Leuven
Patroon: Jill (La Maison Victor)

1 opmerking:

  1. Super schattig kleedje en heerlijke fotos, inderdaad echt een lente jurk!

    BeantwoordenVerwijderen