Pagina's

maandag 30 maart 2015

Een trui in een wip

De nieuwe LMV kwam al een tijdje geleden uit, maar ik was direct geprikkeld. Er stonden weer een aantal dingen in die ik wilde maken, maar het was vooral de Tilda-top die mijn aandacht trok. Nu is wit niet echt mijn kleur dus ik ging voor een pastel-bloemenpatroon op een tricot met relief, zoals het patroon vroeg. Eens de top half in mekaar zat, was het tijd voor een pasbeurt en op een beetje tailleren na, zat die eigenlijk echt geweldig. En zo eenvoudig!

En toen viel mijn euro: Als ik die mouwen zou verlengen, dan heb ik toch gewoon een trui? En laat ik nu net nog zo'n zalig stofje hebben dat ligt te popelen om verwerkt te worden.



Dit is een wollen stofje dat ik vond bij Modecoupon. Leuke bloemetjes die ideaal zijn voor de lente, en er loopt zo'n blinkende zilverdraad doorheen de hele stof. De zebrastrepen maakten het voor mij helemaal top, dus ik kon dit stofje niet laten liggen.

En voor zij die mij kennen weten het al, mijn Tilda top vloog half afgewerkt aan de kant zodat ik aan de trui kon beginnen. Als ik iets in mijn hoofd heb... Je kent het vast wel ;-) En ook al had ik zenuwen om mijn schaar in de stof te zetten, hij kon echt niet in mijn kast blijven liggen. In 1-2-3 was de stof geknipt, en met de overlock zat hij ook zo in elkaar. Nog even omzoomen en klaar!


 
Normaal gezien trek ik direct foto's als ik iets klaar heb, maar deze trui zat zo geweldig dat ik hem eigenlijk al een paar keer gedragen heb. Een echte lente-topper!
 
En nu verder werken aan de Tilda-top :-D
 
Stofje: Modecoupon
Patroon: Tilda Top LMV


2 opmerkingen:

  1. oh, met lange mouwen!!!
    Dit wordt hier ook nog eens gemaakt. Vooral, nu, na het zien van jouw mooie creatie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen Majella, je gaat het je niet beklagen. Ik heb wel de rug volledig toegemaakt om het helemaal eenvoudig te houden, maar met dat lusje kan natuurlijk ook. Ik dacht er ook aan om in de toekomst eens een rits te plaatsen in die opening. Misschien een ideetje voor jouw versie? Deel hem gerust ;-)

      Verwijderen