Pagina's

zondag 14 september 2014

Herfstig kleedje

Weet je nog het prinsessenkleedje? Dat was eigenlijk een oefening. Ik had hier namelijk een stofje liggen waar ik direct verliefd op was geworden als ik het vorig jaar zag hangen op het stoffencircus. En ik had toen geluk want er was nog net 1m over! Net genoeg voor prinses.

Maar het was de eerste keer dat ik er een moeilijker kleedje mee wou maken, en daar kreeg ik nogal zenuwen van. Stel dat het mislukt? Of de maat niet goed is? (zo goed kan ik nu ook nog niet naaien...) Dan zou mijn mooi stofje voor de vuilbak zijn. Het prinsessenkleedje ( http://lilaroosje.blogspot.be/2014/08/prinsessenkleedje-voor-kleine-prinses.html ) werd geboren en was geslaagd! Al vond ik de vierkante halsuitsnijding er toch wat teveel aan, dus werd het toch weer een ronde uitsnijding.

Nu moet ik eerlijk zijn, het is al een tijdje klaar, maar ik had geen tijd om aan-foto's te trekken. Het nieuwe schooljaar is nogal druk gestart (ja echt! :-D ). Maar vandaag maakten we een uitstap naar Nieuwpoort en prinses mocht haar nieuwe kleedje aan. Zo blij dat ze was! En ik helemaal fier :-)

 
Met dank aan het geduld en de goeie service van Raaf en Vos, hebben we er ook al een gepast schoentje onder.





Zoals gewoonlijk weer mouwloos en gevoerd, toch praktisch...

 
En goedgekeurd door prinses :-D

 
Ik maakte er ook nog een haarband bij maar die weigert ze helaas aan te doen...
 

 En voor ik het vergeet: de uit-foto (een beetje gerimpeld na een dagje aan zee)


 
Patroon: New Look 6879
Stof: Stoffencircus
Trui: Okaidi
Broekkousen: JBC
Schoenen: Raaf en Vos
Haarband: patroon van Emma en Mona

Geen opmerkingen:

Een reactie posten